خوش آمدید — امروز سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶
مشاهده اطلاعیه

دستورالعمل حقوق مسافر به شرکت های هواپیمایی ابلاغ شد.

تاریخ ارسال: چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
کد: 1000064
بازدید: 629

دستورالعمل حقوق مسافر به شرکت های هواپیمایی ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، آیین‌نامه حقوق مسافر در پروازهای داخلی برای اجرای آزمایشی به مدت 6 ماه ابلاغ شد.

این آئین نامه پس از طرح و تصویب در شورای عالی هواپیمایی و تاکید مقام عالی وزارت روز گذشته ابلاغ و شرکت های هواپیمایی موظف شدند حداکثر ظرف مدت دو هفته آن را اجرایی کنند.

موضوعات طرح شده در این آئین نامه تحت عنوان حقوق مسافر شامل عدم تبعیض، ممانعت از سفر، ابطال پرواز، تاخیرات پروازی، تغییر مسیر اجباری، فقدان و یا آسیب دیدگی جامه دان، مسافران توان خواه و شفاف سازی نرخ بلیت و خدمات هوایی است.

تأخیرات پروازی در آیین‌نامه مذکور به تأخیرات تا دو ساعت، بین 2 تا 4 ساعت و بالای 4 ساعت تقسیم‌بندی شده است و بسته به نوع و میزان تأخیر، نوع خدمات به مسافر مشخص شده است.

برای تاخیرات بیش از 4 ساعت شرکت های هواپیمایی موظف به اعاده خسارت به مسافران هستند و همچنین درباره پروازهای ابطالی تا 24 ساعت قبل از پرواز شرکت تعهداتی را بعهده دارد.

سازمان هواپیمایی کشوری بر حسن اجرای این دستورالعمل نظارت داشته و گزارش آن را به شورای عالی هواپیمایی ارائه خواهد کرد.

براساس آیین‌نامه حقوق مسافر تأخیرات و ابطال بلیت ناشی از شرایط آب ‌و هوایی و موضوعات امنیتی از پرداخت خسارت مستثنی شده‌اند.

دانلود فرم

دانلود متن کامل

‏فارسی‏English